Impian hidupku adalah untuk menjadi seorang pengembara, menyusuri kitab al Quran, datang dan melihat peninggalan-peninggalan dan sejarah-sejarah yang tercatat dalam kitab Allah nan agung ini. Impian adalah tetap impian jika tiada langkah pertama diambil. Ramai orang membaca al Quran tapi tak memahami, termasuk juga diriku ini, insan yang sangat lemah dan kerdil. Dengan membaca dan menulis, InsyaAllah akan lebih memahami dan biasa dengan ayat-ayat terjemahan al Quran. Walau perlahan, sedikit-sedikit, perjalanan menyusur ke arah impian hidup sentiasa bergerak bersama masa..

Wednesday, August 26, 2009

Suara Dajjal Mahu Keluar

Siaran RTM di Negeri Pahang. tergempar ramai orang terdengar bunyi dentuman yang sangat kuat di susuli gempa bumi selama 3 minit, mungkin ini tanda2nya. kpd semua yg bergelar muslim,hari nie pakar meteorologi bhgn bunyi dr Rusia m'dapati sesuatu bunyi ganjil spt ngauman raksasa dr bwh mantel bumi. menurut para ulama kemungkinan besar itu ialah suara Dajjal y b'usaha utk naik ke muka bumi. oleh itu,kte disuruh sentiasa x berhenti azan dan solat,sebarkn kpd umat ISLAM yg lain. Amanah!! Wallahualam. KITA YANG MENENTUKAN DIRI KITA Jgn skip utk bace ni. Sebarkan kalu sayang pada islam.

Seorang kawan aku telah bertanyakan pendapat tentang mesej yang dia terima kat Yahoo Messenger. Thanks kat dia, dapat aku update blog ni haha. Pranggggg! Bunyi kuat menerjah gegendang telingaku. Apakah bunyi ini? Adakah Dajjal yang mahu keluar dari perut bumi? Oh tidak, rupa-rupanya kawanku Mamat telah terjatuhkan batang besi di atas lantai. Cuak sebentar dibuatnya. Cheh mamat ni, buat takutkan orang je, aku ingat ada gempa bumi tadi. Hehe kalau ada gempa bumi selama 3 minit kat Malaysia ni, dah lama dah keluar berita dan surat khabar. Gegaran kecilan memang ada dekat Bukit Tinggi kat Karak tapi takda la sampai 3 minit, paling lama pun 30 saat. Gempa bumi kat luar negara pun tak lama sampai 3 minit.

Yang paling aku tak paham pasal mesej tu ialah "KITA YANG MENENTUKAN DIRI" ditulis dengan perkataan bold. Maknanya, ayat itulah yang paling penting dalam mesej tersebut dan yang bestnya, ayat tu tidak memberi maksud apa-apa, so kalau sesiapa terima mesej seperti tu lagi, just delete je sebab takda apa-apa kebaikan pun boleh diambil.

Penutupnya pula ialah "Sebarkan kalu sayang pada Islam". Inilah masalah orang Islam sekarang ni, disesatkan dengan dakyah "kalau kau tak sebar berita ini, kau tak sayang Islam". Ish ish. Banyak je cara nak tunjukkan sayang kita kat Islam. Berbalik dulu ke asas iaitu rukun Islam. Cukup ke solat kita, cukup ke puasa kita dan lain. Sudahkah kita menunaikan semua tu? Kalau sudah alhamdulillah. Seterusnya buatlah sunnah-sunnah Nabi. Banyak la pulak kalau aku nak listkan satu-satu cara nak buatkan kita sayang Islam atau bukti kita sayang Islam. Yang pasti (takleh guna perkataan pasti sebab perkataan pasti milik Allah je), jadinya, yang jelasnya, menyebarkan berita-berita dari email mahupun mesej YM ni bagi saya ialah antara perkara terakhir yang dibuat untuk tunjukkan sayang pada Islam. Lebih-lebih lagi kalau berita itu takda sumber dari mana ia datang.

Haha. Sori aku tergelak sat sebab teringatkan ayat ini. "hari nie pakar meteorologi bhgn bunyi dr Rusia m'dapati sesuatu bunyi ganjil spt ngauman raksasa dr bwh mantel bumi." Memang la ada bunyi-bunyi macam tu, walhal kalau tengok kat National Geographic pasal lava gunung berapi, masa dia mengalir menuruni gunung pun akan keluarkan bunyi, ini kan pula time dia kat bawah tu mengelegak. Mungkin sahaja akan ada bunyi letup-letup. Tu la ko minah/mamat yang sebarkan berita ini, harap langgan ASTRO je tapi dok ralit tengok akademi fantasia dan rancangan-rancangan hiburan. Pastu bila dapat email pelik, terus je nak forward pastu cakap kalau tak forward, tak sayang Islam pulak. Ish ish.

P/S: Kalau nak tahu, pengaruh Dajjal dah ada pun di sekitar kita ini tapi yang jelas bukan seperti ngauman raksasa ke apa sebab Dajjal ni manusia gak macam kita. Kalau ada masa, pi carik dokumentari bertajuk "The Arrivals" yang dibuat oleh seorang muslim di United States pasal kedatangan Dajjal.

10 comments:

WanYgBest said...

masa mula2 baca..ingatkan awak yg tulis perenggan petama...terus nak close window nih...huhuhu...org melayu ni suke sgt benda2 pelik nih...klu menjadikan lebih takut pd Allah, xpe la jugak...ni tak...jd lagi tepesong...nauzubillah..

Unknown said...

Assalamualaikum wbt..
Sedikit kajian yg dapat saya buat di internet berkenaan dgn The Arrival. Harap dapat memberikan manfaat kepada diri kita semua.
Wallahualam..

http://www.islamfactory.com/articles/17/arrivals-bitter-lies-sweetened-honey

Unknown said...

terima kasih atas perkongsian...(=

Hardy Boy said...

aku setuju bro...

Hardy Boy said...

apa-apa pun stiap info yg kita dpt lbih2 yang berkenaan dgn agama nie & msg/email/surat berantai nie sewajarnya kita kaji dlu kebenarannya, jgn terus kita telan mentah2 (^_^)

Nadhira said...

masalah orang islam kini, mudah sgt percaya dgn benda benda mcm ni. yg realiti tak nak pula diambil pengajaran. tapi bnda benda ghaib atau bnda bnda tak nampak directly terus sebarkan.

sebaik baiknya, kaji dulu sumber berita tu.

btw, thnks bro. terbukak sikit minda bagi sesiapa yg mudah percaya berita sonsang mcm ni.

will keep updating your blog.

blaze said...

aku setuju dngn ko bro...bende mcm 2 boleh terjadinya syirik...sedangkan dalam hadis & Al-quran hanya menyebut tentang kemunculanya sahaja...xde pun sebut keluarnya dajjal 2 dari perut bumi...

Anonymous said...

Untuk Pengkongsian bersama -
http://dajjal-sudah-muncul.blogspot.com/2010/07/selamat-datang.html

Unknown said...

@ray_z2 emang sebenernya ada suara dajjal beneran apa cuma tipuan sms or bbm sih, gw bingung nih gan

Unknown said...

Dajjal bukan ke dikurung dalam satu pulau dan jike masenye sudah sampai ia akan menjalankan tugas yang diberi oleh allah subhanallah taala seperti menfitnah-fitnah tapi kalau tak percaye tgk lah cerite (MOANA)<kisah dajjal

Related Posts with Thumbnails